مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

نجوا ( به یاد فرهاد- شهیار قنبری)

این شعر برای انوایی که فرهاد گوش میدند آشناست. این شعر بسیار زیبا رو ترانه سرای معروف « شهیار قنبری» سروده و با صدای دلنشین فرهاد مهراد همراهی شده. اسم این اثر « نجوا» ست . اونایی که با صدای فرهاد آشنان این شعر تو ذهن خودشون با صدای فرهاد نجوا کنند

شعر : نجوا

شاعر : شهریار قنبری

خواننده : زنده یاد فرهاد مهراد


Image and video hosting by TinyPic

رُستنی ها کم نیست
من و تو کم بودیم
خشک و پژمرده و
تا روی زمین خم بودیم

گفتنی ها کم نیست
من و تو کم گفتیم
مثل هذیان دمِ مرگ؛ از آغاز
چنین درهم و برهم گفتیم

دیدنی ها کم نیست
من و تو کم دیدیم
بی سبب از پاییز
جای میلاد اقاقیها را پرسیدیم

چیدنی ها کم نیست
من و تو کم چیدیم
وقت گل دادنِ عشق
روی دارِ قالی
بی سبب حتی ؛
پرتاب گلِ سرخی را ترسیدیم

خواندنیها کم نیست
من و تو کم خواندیم
من و تو ساده ترین شکلِ سرودن را در معبرِ باد
با دهانی بسته وا ماندیم


من و تو کم بودیم
من و تو امّا در میدانها
اینک، به اندازه ما می خوانیم
ما به اندازه ما می بینیم
ما به اندازه ما می چینیم
ما به اندازه ما می گوییم


من و تو کم نه؛
که باید شبِ بیرحم و گلِ مریم و بیداریِ شبنم باشیم
من و تو خم نه و درهم نه و کم نه و
که میباید با هم باشیم
من و تو حق داریم
در شبِ این جنبش
نبضِ آدم باشیم.

نظرات 8 + ارسال نظر
مسعود شنبه 2 آذر 1387 ساعت 13:41 http://www.metroyeshab.blogfa.com

شهیار بزرگ مرد هنر ایران

سیما چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389 ساعت 15:56

خیلی عالیییییییییییییییییییییییه

حسین زارعی سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 15:55 http://www.rooznoomchechi.blogfa.com/

سلام.درود به شرافتت دوست عزیز.خیلی خیلی از دیدن وبلاگت لذت بردم."فرهاد مهراد" یه گوشه عزیز و همیشگی از زندگی منه.متن رستنی ها کم نیست رو سرچ کردم تو گوگل که بر حسب اتفاق با وبلاگت آشنا و با دیدن لینکهات کلی کیفور شدم

یک دبیر شنبه 1 آبان 1389 ساعت 14:00 http://hassani.blogfa.com

فرهاد صدای زندگی بود . من تنها کنسرتش رو رفتم و لذت بردم. توی هتل شهر .

رُژین سه‌شنبه 26 بهمن 1389 ساعت 18:36

فرهاد یک بخش از زندگی من هم هست. واقعا با آهنگ هایش زندگی می کنم. خوش به حال شما آقای دبیر. آرزو می کردم که سن من هم قدری بود که می توانستم به کنسرت فرهاد بروم.

من جمعه 2 دی 1390 ساعت 06:47

چه زیباست ...
تکرار نشدن و چه تلخ ...
این مرد سکوتش انقلابی بود حسرتم فهمش است
انسانم آرزوست...
درود بر فرهاد...
با تشکر از شهیار.

warena دوشنبه 14 اسفند 1391 ساعت 18:21 http://parband.blogfa.com

درود بر شما
سپاس از تلاشی که می کنید ...
خسته نباشید و
پاینده و پیروز

Sam شنبه 18 آبان 1392 ساعت 22:18 http://farschat.com

سلام
دوست عزیز لطفا اسم شهریار را اصلاح کن
شهیار نه شهریار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد