مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

مثــــــل دریا

تارنمای برای دوستداران شعر ، تصنیف و ترانه های ماندگار این سرزمین اهورایی ( لطفاْ ازقلم - فونت- BLotus و یا BZar استفاده کنید )

دشت ( فریدون مشیری )

شعر :دشت
شاعر : فریدون مشیری

dasht
 

در نوازش های باد ،
در گل لبخند دهقانان شاد ،
درسرود نرم رود ،
خون گرم زندگی جوشیده بود .

نوشخند مهر آب ،
آبشار آفتاب ،
در صفای دشت من کوشیده بود .

شبنم آن دشت ، ازپاکیزگی ،
گوییا خورشید را نوشیده بود !

روزگاران گشت و .... گشت :

داغ بر دل دارم از این سرگذشت ،
داغ بر دل دارم از مردان دشت .

یاد باد آن خوش نوا آواز دهقانان شاد
یاد باد آن دلنشین آهنگ رود
یاد باد آن مهربانی های باد
” یاد باد آن روزگاران یاد باد “

دشت با اندوه تلخ خویش تنها مانده است
زان همه سرسبزی و شور و نشاط
سنگلاخی سرد بر جا مانده است !

آسمان از ابر غم پوشیده است ،
چشمه سار لاله ها خوشیده است ،

جای گندم های سبز ،
جای دهقانان شاد ،
خارهای جانگزا جوشیده است !

بانگ بر می دارم از دل :
- ”
خون چکید از شاخ گل ، باغ و بهاران را چه شد ؟
دوستی کی آخر آمد ، دوستداران را چه شد ؟‌“

سرد و سنگین ، کوه می گوید جواب :
- خاک ، خون نوشیده است !

نظرات 3 + ارسال نظر
آرش چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 20:55 http://photo7.blogsky.com

سلام دوست من
وبلاگ قشنگی داری
اگه هر چیزی از هر کجا می خوای به من سر بزن
اگر هم با تبادل لینک موافقی تو نظرات خبرم کن
ممنون

دوست عزیز آرش جان ؟
خیلی خوشحال میشم که با افرادی چون شما تبادل لینک کنم
البته اگه لایق بدونین

م جمعه 24 اردیبهشت 1389 ساعت 02:55 http://aztobikhabar.blogfa.com/

خیلی زیباست و خیلی هم حرف داره

ولی به نظرم وبلاگتون رو عوض کنید تبلیغات از زیبایی آن کاسته

اردشیر شنبه 25 فروردین 1397 ساعت 23:46

ممنون که این شعر زیبا رو در سایت قرار دادید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد